Hoe organiseer je een leuke vrijmibo?

Vrijdagmiddagborrel, Kantoor-Groningen, vrimibo, kantoor, groningen

Niks is leuker dan het weekend inluiden met een gezellige vrijdagmiddagborrel op het kantoor. Tijdens de vrijdagmiddagborrel kan je je werk even laten voor wat het is en gezellig met je collega’s het weekend inluiden. Op deze manier word je min of meer gedwongen een informeel gesprek met elkaar aan te gaan. Dit heeft een positieve invloed op de verbondenheid tussen jou en je collega’s. Maar hoe vul je zo’n borrel nou leuk in?

Zodra het 16:00 uur is wordt al snel een borrelnootje en een flesje wijn en bier klaargezet. Iedereen gaat in een kringetje bij elkaar staan en er wordt wat gekletst. Toch kan je de vrijmibo een stuk leuker invullen! Zo kan kiezen voor een pub quiz, een ouderwetse bingo of een tafelvoetbal toernooi. Zo sluit je de werkweek met een positieve vibe af.

Alcohol geen must
De standaard bij een vrijdagmiddagborrel is vaak de alcohol. Toch moet dit geen must zijn. Er zijn bijvoorbeeld collega’s die weer met de auto naar huis moeten of hier sowieso geen behoefte aan hebben. Zorg er daarom voor dat er ook altijd genoeg fris of alcoholvrije drankjes aanwezig zijn. Een borrel is natuurlijk niet compleet zonder snackjes. Het is handig om deze ook aan te passen op eventuele dieetwensen van de medewerkers. Zo voorkom je teleurstellingen.

Wissel eens van locatie
Een vrijmibo kan heel leuk zijn op het kantoor maar denk er ook eens over na dit op een andere locatie te organiseren. Nu we weer volop naar de kroeg mogen kan dit voor flink gezellige vrijdagmiddagen zorgen. Je zou dit bijvoorbeeld een keer per maand buiten kantoor kunnen organiseren. Zo hoef je zelf ook niet te zorgen dat er genoeg eten en drinken op voorraad is.

Thema’s
Mocht je nou graag willen uitpakken tijdens het organiseren van de borrel kun je ook kiezen voor thema’s. Denk hierbij aan een cocktailparty’s, karaoke, Hollands of een foute party. Zo maak je de borrel een stuk minder standaard en zorgt dit voor een stuk meer vertier onder de collega’s. Het is hierbij wel handig om na te vragen hoeveel er aanwezig zullen zijn. Het is natuurlijk zonde dat je een heel thema koppelt aan een borrel waar maar een handje vol werknemers op afkomt.