Zo houd jij je goede voornemens wel vol!

De eerste week van januari zit er bijna alweer op. Na de feestdagen maken veel mensen weer goede voornemens voor 2020, zoals meer bewegen, gezonder eten, stoppen met roken en minder alcohol drinken. Mochten deze voornemens nog niet gesneuveld zijn, dan hebben wij een paar tips om deze voornemens vol te houden!
 
Maak het leuk en makkelijk
Hoe makkelijker en leuker je voornemen is, hoe groter de kans dat je het volhoudt. Dus plan een wekelijks sportmoment in met je vrienden, maak een leuke weddenschap of plan een leuk uitje als beloning.
 
Wacht niet tot morgen
De meeste mensen zullen dit wel herkennen. Vaak wachten we tot het perfecte moment om te beginnen met ons goede voornemen. ‘Morgen begin ik echt!’ Maar hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt. Begin gewoon vandaag, want het perfecte moment bestaat niet.
 
Zorg voor genoeg slaap
Zonder energie ga je geen doelen behalen. Zorg dus voor voldoende slaap. Je krijgt minder zin in zoetigheid, je kunt na werk nog gaan sporten en je bent vrolijker. Allemaal voordelen dus. Probeer voor het slapen niet meer op je mobiel te kijken, maar ga boeken lezen in de avond. Zo ben je eerder moe en val je ook eerder in slaap.
 
Succes met jouw voornemens!