Data-gedreven inzichten

Door het afnemen van tevredenheidsonderzoeken helpen Joël Brandsma en Tom Arissen schoolorganisaties te verbeteren. Niet door enkel het doen van het onderzoek natuurlijk, maar door de uitkomsten van deze onderzoeken te gebruiken bij het verder ontwikkelen van de organisatie. Dat doen zij vanuit hun eigen bedrijf Mar-Research.

Tom: ‘We zijn Mar-Research een aantal jaar geleden gestart. Wat we in ieder geval beiden al hebben geleerd, is dat we het ondernemen ontzettend leuk vinden. Inmiddels zijn we het merendeel van de week bezig met doen wat we leuk vinden, namelijk schoolorganisaties helpen te komen tot nieuwe inzichten.’

Tevreden
‘Die nieuwe inzichten kunnen we vergaren door het doen verschillende tevredenheidsonderzoeken: bijvoorbeeld door het doen van kwaliteitsmonitoring binnen het onderwijs en in de kinderopvang. We hebben een ruim aanbod aan gevalideerde vragenlijsten.  Elk onderzoek voor de klant wordt op maat gemaakt, zij kunnen de resultaten vervolgens zien in hun eigen dashboard en krijgen van ons -op basis van de onderzoeksuitkomsten en analyses- adviezen waarmee de organisaties data-gedreven beslissingen kunnen maken’

Veel gedreven ondernemers
‘Onze keuze voor een kantoor in de Groningse Printfabriek was best wel snel gemaakt. De down-to-earth mentaliteit die hier heerst, past goed bij onze bedrijfscultuur. Daarbij zijn ook de faciliteiten in het pand goed geregeld; we maken bijvoorbeeld graag gebruik van de pingpongtafel. Naast het feit dat de faciliteiten goed geregeld zijn, vinden we het leuk dat het een verzamelpand is waar veel gedreven ondernemers gevestigd zijn. Onze riante kantoorruimte maakt het plaatje compleet.’

Meer weten over Mar-Research? Check mar-research.nl >>