Van hobby naar een goedlopend bedrijf
Hij startte zijn bedrijfje naast zijn studie rechten, als een soort hobby. Nu, vier jaar later en zijn rechtentitel op zak, is zijn hobby uitgegroeid tot een goedlopend bedrijf. Wie hij is? Theo Zijlstra. Wat hij doet? Websites maken waarop je zaken met elkaar kunt vergelijken; en hij vertelt ons er graag en vooral enthousiast meer over!
‘Ik ontwikkel en beheer websites die zich voornamelijk focussen op parkeren bij vliegvelden en in het centrum. Eerst had ik naast parkeerwebsites ook nog veel andere webshops, maar ik heb mij nu gefocust op ParkCare. Ik bied verschillende parkeeraanbieders aan en zorg ervoor dat alle kenmerken in een duidelijk overzicht zichtbaar zijn. Hierdoor kan de consument in één oogopslag de voor- en nadelen zien van de parkeeraanbieders. Als ze een gewenste aanbieder hebben gevonden, kunnen ze ook direct bij mij boeken.’
Ondernemerslessen?
‘Tijdens het opstarten van mijn bedrijf heb ik geleerd dat het belangrijk is om goed te blijven ondernemen en zeker niet stil te blijven zitten. Ook heb ik geleerd dat het belangrijk is om je strategie uit te denken, zodat je heel gefocust te werk kunt gaan. Toch zal ik niks anders doen als ik nu opnieuw zou mogen beginnen. Tijdens het werk leer je veel bij en die kennis heb je niet bij de start van je bedrijf. En wat ik vooral geleerd heb: ondernemer zijn betekent hard werken, maar ook bewust momenten van bezinning inplannen. Het is goed om af en toe stil te staan en te kijken waar je heen wilt met je bedrijf. Dit helpt je verder te komen.’
Successen en uitdagingen?
‘Het voelt elke keer als een succes wanneer een nieuwe website helemaal klaar is. Toch denk ik dat één van mijn grootste successen was, dat ik de mogelijkheid had om uit te breiden en meerdere werknemers in dienst te nemen. Op dit moment heb ik een erg leuke groep om samen mee aan ParkCare te werken.’
‘Mijn grootste uitdaging op dit moment is dat ik een uitgebreid parkeeraanbod wil verzorgen op alle vliegvelden in Nederland. Daarnaast ben ik nu ook bezig met buitenlandse websites, waaronder ParkenAmFlughafen.de, en daarbij moet je natuurlijk rekening houden met het verschil tussen consumenten.’
Kop koffie?
‘De basis van mijn websites is altijd een SEO-geoptimaliseerde website, naast natuurlijk het hebben van een goed idee. Als andere ondernemers SEO-gerelateerde vragen hebben, dan kunnen ze zeker bij mij in de Oude Boteringestraat langskomen om een kop koffie te drinken en van gedachten te wisselen.’
Oude Boteringestraat?
‘Ik heb voor deze kantoorlocatie gekozen omdat de Oude Boteringestraat natuurlijk middenin het centrum is en dat dat voor mijn – nog studerende – werknemers ideaal is. Dat er in deze straat veel andere start-ups zitten geeft het geheel een ondernemende en gemoedelijke sfeer. Daarnaast is het een mooi pand, met een strakke moderne afwerking. En dat er meerdere bedrijven in dit pand zitten is heel fijn; je kunt bij iedereen aankloppen met vragen.’
Meer weten over ParkCare? → ParkCare.nl