‘Ondernemen blijft voor ons de way to go’
Walnoot bestaat uit Niels Kiewiet en Lennart Koster. Maar wie zijn deze frisse, jonge honden en wat doen ze?
Walnoot is eind 2014 begonnen als een project tijdens onze opleiding Communication & Multimedia Design aan de Hanzehogeschool Groningen. ‘We zijn tijdens dat project aan de slag gegaan voor stichting Liberation of Groningen; zij organiseerden in 2015 een evenement voor de 70-jarige bevrijding van de stad Groningen. Voor dat evenement hebben we de marketingstrategie en de bijbehorende huisstijl ontwikkeld.’
Waarom Business Center Emdenweg?
‘Via de Hanzehogeschool hebben we toen voor de duur van het project een kantoorruimte geregeld. We zochten een ruimte waar we goed konden werken en waar we de opdrachtgever en andere klanten goed konden ontvangen. Via Google zijn we toen bij Kantoor-Groningen uitgekomen en een aantal weken later zaten we in een unit in Business Center Emdenweg. Dit is ons enorm goed bevallen, en onze kennismaking met Kantoor-Groningen en de andere bedrijven in het pand heeft ervoor gezorgd dat we nu een groot netwerk hebben waar af en toe ook opdrachten uit voortvloeien.’
Wat doet Walnoot?
‘In augustus 2015 zijn we officieel begonnen met Walnoot, nu niet meer als studieopdracht maar als officieel bedrijf. Walnoot houdt zich voornamelijk bezig met vormgeving en websites. Dat wil zeggen: we maken huisstijlen, logo’s en andere grafische middelen voor bedrijven, evenementen, et cetera. Ook ontwerpen en bouwen we websites. Van persoonlijke websites en portfoliowebsites tot personeelswebsites en webshops. Daarnaast kunnen we ook ingezet worden voor marketing, copywriting, SEO en meer. Kortom: een full service reclamebureau.’
Met welke vraag kunnen ondernemers bij jullie een kop koffie komen drinken?
‘We zijn dol op vragen over websites en over vormgeving. Hoe kun je je website nou het beste inzetten, wat voor oplossingen kan een website bieden, wat voor gekke ideeën kunnen we verzinnen. Sowieso houden we van koffie drinken dus eigenlijk zijn alle vragen welkom!’
Wat waren tot nu toe de grootste uitdagingen en successen?
‘De grootste successen zijn ook direct de grootste uitdagingen. We hebben de huisstijl en alles daaromheen voor de KEI-week 2016 gemaakt. Een enorm vette opdracht, maar tegelijkertijd ook vooral heel uitdagend. Hetzelfde geldt voor de grote websites die we tot nu toe gebouwd hebben, zoals die voor RGM Nederland en Kantoor-Groningen. Daar zijn we enorm trots op. Daarnaast is het af en toe uitdagend om echt al je tijd in je onderneming te steken. Daarvoor moet je andere dingen aan de kant zetten, dat is soms lastig, maar weegt niet op tegen het plezier dat we hebben in ons werk!’
Welke lessen hebben jullie geleerd tijdens het opstarten van jullie bedrijf?
‘Dat je gewoon moet doen wat je goed lijkt. Laat je niet tegenhouden door tradities of conventies, maar doe lekker je eigen ding. Blijf bij jezelf en wees je eigen USP 🙂
Ondernemen blijft voor ons de ‘way to go’. We zijn onze eigen bazen en doen eigenlijk gewoon waar we zelf zin in hebben. Die vrijheid past goed bij ons en zorgt ervoor dat we ons niet anders voor hoeven te doen dan we zijn. Dat vinden onze klanten en partners erg prettig, want What They See Is What They Get. Administratie is een bitch, maar helaas hoort dat er wel gewoon bij.’
Meer weten over Walnoot? → Wijzijnwalnoot.nl