Creatieve fietscontent
Je bedrijf zichtbaar maken met een doordachte strategie, met je eigen en unieke identiteit. Dat is wat Wouter Nieboer sinds 2017 doet met Cycling Media. En dat gericht op bedrijven in de fietswereld, zoals dealers en merken. Waarom? Wouter vertelde het ons graag.
‘Met meer dan tien jaar ervaring in de fietsbranche is het fietsen voor mij ook vooral een hobby geworden. Ik vind het heerlijk om me in de natuur uit te leven en ondertussen gezond bezig te zijn. Ik werkte in een fietsenzaak toen de social media steeds meer opkwamen. Voor de betreffende fietsenzaak ging ik het Instagram-account beheren. Toen ik die zaak als werknemer verliet, ben ik hun socials blijven doen. Later kwamen daar meerdere fiets-gerelateerde bedrijven bij.’
Ondernemerslessen
‘Ondernemen gaat niet altijd zoals je verwacht. En als je doelen wilt behalen is doorzetten vereist. Het is soms lastig om je focus te houden; ik heb geleerd dat focus erg belangrijk is om je bedrijf op de juiste en ook je eigen manier te runnen. Samenwerken is hierin van belang en het spreekwoordelijke geven en nemen ook.’
Uitdagingen en successen
‘Mijn grootste uitdagingen in het begin van Cycling Media waren toch wel het vinden van nieuwe klanten. Ik had toen nog niet echt een portfolio, maar wel een helder idee wat ik wilde gaan doen. Als je dan uiteindelijk klanten binnenhaalt, geeft dat vertrouwen en vier je meteen ook succes.’
Koffie en fietsen
‘Als ondernemers niet weten hoe ze hun zakelijke social media moeten runnen, dan zijn ze bij mij van harte welkom voor een kop koffie. Daarnaast ben ik met een nieuw project bezig om bedrijven te ondersteunen bij het inzetten van fietslease. Dit levert namelijk grote voordelen voor de werkgever én werknemer op.’
Meer weten over Cycling Media of Fietsproducten.nl? Check cyclingmedia.nl en fietsproducten.nl >>